Bir Duyuru !!!

Herkese merhaba arkadaşlar. Geçenlerde Erkan Tepebaş' tan bir mail aldım, tüm bloggerları ilgilendiren bir organizasyon hazırlığında olduğuyla ilgili. Tüm bloggerları ilgilendiren veya ilgilendirecek konuların kapalı kapılar ardında değil, şeffaf ortamda görüşülmesi ve fikir alışverişi bulunulması taraftarı olduğumu ; 3-5 kişinin davetli olduğu ve farklı illerde ve ülkelerde olan insanların katılamayacağı etkinliklerin tüm bloggerları temsil etmediğini düşündüğümü söyledim. Buna kızacak karşı çıkacak varsa çekinmesin. Şeffaf olmaktan, herkesin katılabileceği internet ortamında eksisi ve artısıyla tartışmaya açmayan kişilerin samimiyetinden şüphe duyarım. Erkan beye, projesini internet ortamında, her isteyen blogger arkadaşımızın okuyup fikrini belirtebileceği ve sorularını sorabileceği bir ortamda açmasını önerdim. Sağolsun beni kırmadı ve kabul etti. Ben de tamamen tarafsız bir platform olarak hazırladığı yazıyı herkesin okuyabilmesi için bloğumda yayımlamaya karar verdim. Okuyabilir, soru yöneltebilir ve fikir belirtebilirsiniz. Hepimizin uygun gördüğü benimsediği bir oluşumsa destekleriz, kimler katılmış neden katılmış ve karşı olan varsa neden karşı öğreniriz. Bundan sonra da tüm bloggerları ilgilendiren konulara el atacakları şeffaflığa davet ediyorum. Buyrun meydan sizin :



GÜCÜNÜZÜN FARKINDA MISINIZ?
-BU BİR GİRİŞİM ÇAĞRISIDIR-

Sevgili arkadaşlar merhabalar. Uzun zamandır hayalini kurduğum ve bir süre sonra hayal kurmak yerine somut adımlarla aşama aşama hayata geçirmeye başladığım bir proje üzerinde çalışıyorum. Bakmayın bahsederken “Proje” dediğime, aslında böyle iddialı cümleler kurmayı hiç de sevmem. Zaten bende kullanırken bu kelimeyi, TDK’ da tanımlanmış ilk anlamını kastetmiyorum.  Baksanıza ne kadar iddialı 1. isim  Değişik alanlarda önceden plan ve programa alınmış, maliyeti hesaplanmış, kurum ve kuruluşların yönetim organları tarafından onaylanmış, kısa ve uzun vadeye bağlanarak özel kurum veya devlet adına gerçekleştirilmesi kabul edilmiş bilimsel çalışma tasarısı “.
Bu zamana kadar yaptığım bütün çalışmalar her ne kadar detaylı ve ince ince hesaplanmış olsa da ben yine de kulağa daha hoş gelen ikinci tanımlamasını tercih ediyorum 2. Gerçekleştirilmesi istenen tasarı
Ne kadar da naif ve masumane. “Gerçekleştirilmesi istenen tasarı…”
Evet benim de gerçekleştirmeyi istediğim bir tasarı var. Ve yaptığım uzun çalışmalar gösterdi ki bunu gerçekleştirebilecek en iyi ekip sizlerden; yani üretmeyi, yazmayı çizmeyi seven siz değerli blogger arkadaşlardan oluşabilir.
Günümüzde internet, internet bağlantılı teknolojilerin gelişmesi ve buna bağlı olarak interaktif internet kullanımın artması reklam ve pazarlama dünyasının dikkatini çekmiş olacak ki bu alana önemli bir kaynak aktarımı yapılmaya başlanıldı. Sebebi ise oldukça basit, tv kanalarında dakikasına binlerce lira ödedikleri reklamları, sosyal medya platformlarında daha etkili ve direkt hedef kitlesine ulaştırabiliyorlar hem de görece çok daha düşük maliyetler ile. Ancak her mecra olduğu gibi burada, medya patronlarının tekelinde. Karşılarında da bu konuda organize olmamış binlerce web sitesi bulunması bu işi oldukça ucuza mal etmelerini sağlıyor. Bunun sebebini sanırım organize edilmemiş platformlar ile açıklamak mümkün. Uzun zamandır üzerinde incelemeler yaptığım blog dünyasında gördüm ki blogger arkadaşlarımın birçoğu, birçok koşula bağlı sözleşmeler ile bu pastadan pay çıkarma çabasındalar. Ve ne yazık ki büyük emekler verilerek üretilmiş onlarca içerik hak ettiği kitlelere ulaşmadan binlerce bilgi ve içerik yığınının altında kaybolup gidiyor. Ya da birçok blogger arkadaşımız onca emeğini dev reklam pazarlaması yapan firmalara yok parasına pazarlıyorlar. İnternet ve sosyal platformların hızla büyümesiyle birlikte yeni nesil bir emek sömürüsü bu sayede kendine yeni bir yol çiziyor. Popüler bolgların elde ettiği reklam gelirlerine heves eden yüzlerce arkadaş da maalesef bu pazarda emekleri sömürülenler kervanına katılıyorlar. İşte bu tespitlerden sonra bütün bu arkadaşları tek bir proje çatısı altında birleştirerek bir sosyal medya girişimi oluşturmaya karar verdim. Üretilen içerikleri de incelendiğimde bunu bir “öneri” özelinde yapmanın hem proje fikrinin çıkış noktasına, hem de hedeflediğimiz gelir modeline daha uygun olduğunu düşündüm ve “BİRONERİDEBİZDEN” isimli bu fikri geliştirmeye başladım.
Peki, nedir Bironeridebizden? Sosyal medyada yeni bir akım yaratacağını düşündüğüm “Bironeridebizden” isimli proje kısaca ifade etmek gerekirse akla gelebilecek bütün konularla ilgili önerilerin paylaşılabileceği bir öneri paylaşım platformu projesidir. Bironeridebizden projesinin odak noktasında internet kullanıcıları ve onların ihtiyaç duyduğu önerilerin organize edilmesi fikri yer almaktadır. Biraz inceleme yapıldığında özel olarak bu amaca odaklanmış hiç platformun olmadığı görülecektir. Elbette ki, bilinçli ya da bilinçsiz, hali hazırda bu türlü öneri içeriği barındıran birçok web sitesi bulunmaktadır. Ancak hiçbiri Bironeridebizden’de olduğu gibi bunu bir tarz olarak benimsememiştir. Zaten adı üzerinde olan projemizin odak noktası özel olarak bu şekilde belirlenmiş olduğundan kullanıcılar herhangi bir konuda bir öneriye ihtiyaç duyduklarında akıllarına ilk olarak Bironeridebizden ’in gelmesi projenin amacının doğal bir sonucu olacaktır. 
Projenin çalışma prensibi oldukça basittir. Forumların kargaşasından uzak bir yapıda tasarlanmış olan Bironeridebizden, öneri sunma ve öneri isteme mantığına dayalı çalışacak olan bir sistemden ibarettir.
Bloggerlar olarak bütün süreci birlikte yürütüp birlikte kalkındırmayı ve birlikte bir değer haline getirmeyi düşündüğüm bu girişim başarılı olduğu takdirde organize ediliş şekli itibariyle de bir ilk olacaktır. Bu projeyi bir fikir kooperatifi olarak düşünebiliriz aslında. Birlikte üretip birlikte geliştirebiliriz. Ve son olarak şunu da eklemek istiyorum. Ben bireysel başarıların asla uzun ömürlü olmadığına inanan biri olarak bunu egolarından arınmış bir ekibin başarılabileceğine inanıyorum. Sizin de büyük hayalleriniz, büyük düşünceleriniz varsa ekibimize katılmanızı canı gönülden dilerim.
Önerileriniz ve irtibat kurmak için : rkntpbs@gmail.com
Erkan TEPEBAŞ

Bironeridebizden

56 yorum:

  1. Öncelikle bu değerli katkınız için teşekkür etmek isterim. Sizin bu konudaki hassasiyetinize tabiki önem veriyorum. Farklı düşünceler ve fikirler benim için çok kıymetli olduğunu bir kez daha iletmek isterim. Tekrar teşekkürler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bu etkinliği ben de düşünüyordum. Bloğum daha bebek sayılsa da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazan, üretmeyi seven bütn arkadaşlarımıza her zaman kapılarımız sonuna kadar açık. Olumlu düşüncelerinizden ötürü teşekkür ederim. Blogunuzun izleyici sayısı vs ile ilgili hiç bir kriter olmadığını bir kez daha iletmek istiyorum. Sevgiler..

      Sil
  3. Hayırlı, uğurlu olsun Derya'cığım, katılacak olan herkese kolay gelsin şimdiden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim benim projem degil sadece duyurarak herkesin fikrine sundum.

      Sil
  4. bende aldım maili gerçekten güzel düşünülmüş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel gelismelere her zaman açigiz 😊

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim olumlu düşünceleriniz için. İnşallah aynı düşünceyi paylaştığımız arkadaşlarla çalışacağım güzel bir sosyal medya girişimi olacak.

      Sil
  5. Bu tür bir mail bana da geldi. Fikir güzel ve değerli ama somut bir şey göremediğim için karar veremedim. Bu platforma nasıl ulaşacağız bilmiyorum sanırım henüz oluşturulma aşamasında. İlerleyen dönemlerde daha sağlıklı değerlendiririm. Teşekkürler yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de gözlemliyorum. O yüzden herkesin fikrini almak için blogda paylastim. Katilan arkadaslar varmis. Onlar da yazip bizi aydinlatirsa seviniriz 😊

      Sil
    2. Merhabalar doğuş hakan yılmaz. Projede her şey hazır. Sadece bizim organizasyonumuz kaldı:) web sitesi vs yayına girmeyi bekliyor...

      Sil
    3. aynı düşüncedeyim Hakan beyle, o yüzden ben de beklemedeyim :)

      Sil
  6. Blogları ilgilendiren kararların şeffaf olması gerektiğini düşünüyorum.Bak ne güzel yazdın duvarına böyle bir arkadaşımız var böyle düşünüyor diye.Ben de yazın organizasyon düzenlerken defalarca bloga yazdım,fikir sordum,ortak gün belirlemeye çalıştım.Geleceğini söyleyenlerin çoğu gelemeyeceğini söyleme zahmetine bile girmedi.Yine de olsun açık ve şeffaf bir platform olsun dedik.Kapalı kapılar ardından iş çevirip,sonra da kendi lütuf gibi gösterenler salak olmadığımızı bilmeliler.Araştırmadan,sorgulamadan kendini otorite ilan edenlerin peşinden gidilmemesi gerektiğini öğreneli çok oldu.Senin gibi düzgün blog yazarlarımın olması en azından umudumu arttırıyor.İyi ki varsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bizler bloggerlar olarak birbirimizi esit seviyede görerek birçok konuyu tartisabilir ve desteklesebiliriz ki yapiyoruz da. Kimin iyi kimin kötü olduguna ancak okur karar verir bu is biz bloggerlara düsmez diye düsünüyorum.

      Sil
  7. İnstagram'dan gördüm geldim..10 dakika oldu mu :) Derya ben de mail alanlardanım ama içeriğiyle ilgili detaylı ve beni tatmin edecek bilgilendirme olmadığından dönüş yapmamıştım.Açıkçası hala da tam olarak amacı ve istenileni anlamadım..Bu belki benim algımla da alakalı olabilir..İlerleyen günlerde somut olarak yaygınlaştığında daha iyi anlayabileceğimi düşünüyorum.Ama gerek senin yazdıklarında ve gerekse Erkan Bey'in duyurusunda katıldığım ortak noktalar var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar öncelikle. Mailime cavap yazsaydınız aslında detaylıca paylaşabilirdim konuyu. :) İnanın yakın zamanda çok ses getirecek bir girişim inşa ediliyor. Sizlerin her arkadaşımın katkısı çok önemli. Önemli çünkü bu birlikte başarılabilir ancak. Ben ya da benim ne yapabildiğimden ziyade birlikte neler yapabileceğimiz önemli. sevgiler... mailinizi bekliyor olacağım

      Sil
    2. Ben burada araya girmek istiyorum. Yazinizi blogda paylasmamizin nedenk açiklikla ve seffaflik içinde tartisilmasi idi. Bu seffaflik içinde sizin de çok ses getirecek projenin ne oldugunu açiklamaniz gerekir. Hepimiz ortak bir platformda konuyu tartisalim derken siz yine tek tek kisilerden mail istiyorsunuz. Açik platformda konusulamayacak kadar gizli olan nedir?

      Sil
    3. Derya ile aynı fikirdeyim,neden illa da mail.???

      Sil
    4. Gizli olan hiçbir şey yok elbette. Ne olabilir ki sizce gizli olan? Yeşim hanım içerikle ilgili detaylı ve tatmin edecek bir bilgilendirme olmadığı için dönüş yapmadığını söylediği için bende, bu şekilde cevap verdim. Nitekim Herhangi bir şekilde alakadar olmayacak birine her aşamasını anlatmak taktir edersiniz ki ciddi zaman kaybına sebep olur. Üstelik bu bir ikna metni de değildir. Projenin çıkış fikri, ve hedefi konusunda benimle hemfikir olanların katılımını sağlamaya çalıştığım bir iş teklifidir bu. İnsanlarımız malesef birlikteliğin aslında en önemli sermaye olduğunun farkında olmadığı için, bir iş ya da girişim modeli için, para karşılığında içerik üretilmesi teklif edilmediğinde bir garip bakıyor olaya, şüpheleniyor. Tekrar ifade ediyorum ki, ben hiç bir arkadaşımı ikna derdinde değilim! Sadece benimle aynı görüşte olan daha çok kişiye ulaşmak için bundan daha iyi bir yol olmadığı inancındayım.Ve biliyorum ki benimle aynı fikri paylaşan çok arkadaşımız var.Tekrar ve özetle söylemem gerekirse her sosyal medya girişiminin bir hareket noktası vardır. Bironeridebizden Projesi'nin de hareket noktası Bloglar ve Blogger arkadaşlar olacaktır. Üretmek ve üreterek katkı sağlamak, ve bu proeyi koordine etmek dışında bir beklenti yoktur. Girişim modeli itibariyle çoklu katılım sağlanmasının hedeflenmesi sanıyorum ki biraz kıymetsiz kılıyor. Çünkü bizler genel olarak çok önemli projelerin aslan bu şekilde bizlere teklif edilemeyeceğine inanıyoruz. yazının başlığı boşuna "Gücünüzün Farkında Mısınız?" olarak seçilmedi. Anladığım kadarıyla sanılıyor ki izleyici sayısı 10 olan bloggera da mesaj gönderilmişse bu işte bir iş vardır. Bireysel olarak başarı sağlayabileceğine inanan hiç kimsenin bu projede yeri yoktur, olmayacaktır. Bu bir inanç, hayal ve büyük düşünmek meselesidir. Ben büyük hayalleri olan arkadaşlara ulaşmak istiyorum. Hep yanlış yere odaklanılıyor. "Proje ne?" projenin ne olduğunun bir önemi olmadığını milyon dolarlar yatırıldığı halde başarı sağlayamayan işler olduğunu görmek önemli. Oysa Doğru soru "startejimiz, hareket noktamız ne? olmalı. Çünkü iyi yönetilmeyen hiç bir organizasyon başarı elde edemez, elde etse bile süreklilik arz etmez. Seviler... :)

      Erkan TEPEBAŞ

      Sil
    5. Erkan bey bu kadar uzun mesaj ve uzun yorumlarda projenizden tek kelime bahis yok ki. Siz bizlerden bilmeden anlamadan bir olusuma katilim bekliyorsunuz. Hata sadece bende olamaz gördügüm kadariyla diger arkadaslar da anlamamis. Katilim çok diyorsunuz kimler katildi bunu da bilmek istiyoruz.

      Sil
    6. Derya Hanım, zaten yazdığım yazı projeyi anlatıyor. Yanlış ilerliyoruz. Arkadaşların sormak istedikleri var ise sormaları daha mantıklı olacak sanıyorum ki! Ayrıca, yazdığım yorum dikkat ederseniz "beklemedeyim" diyen arkadaşlar ve "neden mail de gönderiyorsunuz" sorularının cevpalarını içeriyor.

      Sil
    7. Erkan Bey aslında sayfa sahipleri haricinde yorum yapmayı sevmem ama ismim geçtiği için yazma gereği hissettim. Mailinizi alanlardan biri de bendim evet. Gönderdiğiniz mail ile ilgili olarak'' içeriğiyle ilgili detaylı ve beni tatmin edecek bilgilendirme olmadığından dönüş yapmadım'' diye de açıklama yaptım zaten. Bunun için size dönüş yapmayı da düşünmedim. Siz akıllarda soru işaretleri bırakacak uzun açıklamalar yerine direk ifadeler kullansaydınız olumlu yada olumsuz dönüşüm olabilirdi.Ben hala tasarınızın temel amacını anlamadım.Tasarı diyorsunuz,toplantı diyorsunuz,proje diyorsunuz,tek çatı diyorsunuz,öneri paylaşım platformu diyorsunuz..evet bunları anlayabiliyoruz. Arkadaşlarımızın ve bizim yazdıklarımızdan çıkan ortak soru :

      Amaç ne? Çok sade ve net bir açıklama göremiyorum ben. Yine uzun ve karışık cümleler kuruyorsunuz. Bu şekilde tasarınızın ne olduğunu anlayamayız ki....

      Olacak olan şu mu????
      ''''bir site ve tüm blog yazarlarının (yada seçilen yada katılmak isteyen her neyse) tek çatı altında toplanması mı? Yada yazılarımızı tek site altında toplamak mı???? ''''''

      Yani blog yazarlarını ilgilendiren yönü ne? Blog yazarlarına düşen görev ne?

      Bunun gibi somut ifadeler ve çalışmalar olmadan,bilgi sahibi olmadan düşüncelerimi ve yorumlarımı da belirtemiyorum. (Buraya kadar yazdıklarımı da sevgili thesaglams Büşra'nın yazısı altına yazdıklarımdan alıntı alarak kopyaladım) ..Ve yine aynı yorumumun altındakileri buraya da ekliyorum;

      ''Asla ve asla önemsizleştirdiğim'' bir imam bile yok kelimelerimde,bilhassa özenle seçerim hep yazacaklarımı...Bu yazdıklarımı da şahsınıza yada yazdıklarınıza karşıt söylemler olarak algılamayın. Ben de şeffaf bir şekilde düşünce ve görüşlerimi bildirdim....Sadece daha kesin ve net açıklamalar bekliyorum.

      Sil
    8. Projenin Adı : BİRONERİDEBİZDEN

      Projenin Sloganı : Öneri Paylaşım Noktanız

      Proje Koordinatörü: Erkan TEPEBAŞ

      Projenin Ekibi : Bloglar ve Bloggerlar

      Projenin Çalışma Prensibi : Öncelikli olarak, ekibimizde yer alan arkadaşlarımızın evvelce ürettiği içerikleri bir öneri veri tabanı oluşturulması adına hızlıca www.bironeridebizden.com web sitesinde dilerlerse kendi adlarına açtıkları kullanıcı adlarından oluşturdukları hesap üzerinden yayına almaları ziyaretçilerimiz açısında oldukça önem arz etmektedir. Takip eden süreçte ise her kullanıcımız dilediği her konuda ya da özel olarak tercih edeceği konularda kullanıcılarımıza yol göstermek, tavsiye de bulunmak ya da tamamen keyfi olarak "öneri, tavsiye" içerikli paylaşımlar yapabileceklerdir. Bununla birlikte web sitemizde oluşturduğumuz bir öneri isteme alanı da mevcut olup, kullanıcılarımızın öneri istedikleri herhangi bir konuda öncelikli olarak ekibimizde yer alan arkadaşlar olmak üzere bütün katılımcılarımız tarafından öneri verilebilecektir.

      Projenin Hedefi : Bironeridebizden nihai olarak öneri yada tavsiye arayan internet kullanıcılarının aklına gelen ilk yer olmak amacındadır. Çünkü hali hazırda Bironeridebizden dışında bu hizmeti veren hiç bir alan bulunmamaktadır.

      Projenin gelir Modeli : Adı ve bütün fonksiyonu Öneri üzerine inşa edilmiş bir girişimin gelir modeli elbetteki reklam gelirlerinden oluşacaktır. Firmaların reklam için bütçelerinden ayırdıkları pay incelendiğinde bunun çok önemli bir gelir modeli oluşturduğu anlaşılabilecektir.

      Projede Kimler Nasıl yer alır? : Projemizde iki şekilde yer alınabilir. Blogger olarak ekibimizde yer alan arkadaşlarımızın özel bir uzmanlık alanı var ise teknik ekipte yer alabilecekleri gibi, yapacağımız toplantılar neticesinde yönetim ekibinde de yer alabailirler. bunun dışında bütün bunlardan bağımsız olarak sadece destekleyenlerimiz arasında da yer almak isteyebilirler.

      Sil
  8. Bilgilendirme için teşekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerinizi merak ediyorum. size de bir mail göndermiştim. ulaştı mı bilmiyorum ama

      Sil
  9. Önerilerin değerlendirildiği, değer bulduğu bir mekan olacak diye yorumladım. Bizzat görmem lazım. Beklemedeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklemeyin neden bekliyorsunuz? gelin konuşalım anlatalım bir şeyler inşa edelim. Bir değer yaratalım. Bunu hayal etmek bile güzelken neden bizzat yapımında bulunmayasınız ki? her bir katkı çok önemli. Başarabileceğimiz bu proje inanın girişim modeli olarak bile bir ilk olacak. bu imkansız değil! Umarım benimle irtibat kurarsınız. Sevgiler..

      Sil
    2. Evet Zulalcim ben de bekliyorum 😊

      Sil
    3. Erkan bey burada herkes açikça konussun diye konuyu paylastik zaten. Siz hala herkesle özel görüsme yapmak niyetindeyseniz bu paylasimin da bir anlami kalmiyor. Açiklikla anlatamayacaksaniz yaziyi kaldiralim siz özel görüsmelerinize devam edin.

      Sil
    4. Yeni bir paradoksumuz oldu " Bloggerlar Paradoksu " ..!
      paradoks
      ad
      1.
      kökleşmiş inançlara aykırı olan düşünce, aykırı kanı.
      NEYSE ZATEN BANA MAİL GELMEDİ ÖZELDEN DE YAZAN YOK..! :)

      Sil
    5. Özelden yazdığım arkadaşlardan ricam özelden nasıl gizli bilgiler paylaştığımı buradan yayınlamanız :) Arkadaşlar bunda gizli saklı bir şey. Bireysel iletişim ile kitlesel iletişim farklıdır. Genele yazılan yazılar her kullanıcının beklediği cevabı içermez. Özel demek gizli demek değil ayrı bir iletişim kanalı demektir.

      Sil
    6. 6 YOLUN 2. BİLGESİ METE HAN OĞUZKAĞANTÜRK sana da özelden yollayacağım mesaj ama derya hanım kızıyor :)

      Sil
    7. Okuduklarımdan farklı bir bilgi ya da düşünce içermeyecekse mail göndermenize gerek yok. :) Daha somut önerilerden bahsetmemişsiniz. Bahsettiğiniz gibi kocaman bir pasta var ve bizden önce tüm koltuk ve köşeleri tutmuş bir sürü " Baron " varken pastanın neresinden dalacağız..! Türkiye de interneti ve sosyal ağları yabancıların elinden almalıyız bu aslında bir " DEVLET POLİTİKASI OLMALI "..! ( bahsedilen bu durum sosyal ağların hepsinin ABD ye para kazandırması ve o paraların mazlum insanların katledilmesi için silah ya da cephane olarak karşımıza çıkması. Bu sözlerimi COLA içmeyin İsrail'e silah ve mermi aldırıyorsunuz " gibi sözlerle aynı tutmayın lütfen. TÜRKİYE'nin geleceği için internette de bağımsız olmamız lazım..!

      Sil
    8. Deryacım aslında evvelsi gün Büşra'da gördüğüm yazı üzerine Yurdagül hocamı, seni niye üzdüler diye merak edip gelmiştim. Bugün ilk elden konuyu öğrendim.
      Biröneridebizden için bekleyeceğim diyeceğim tekrar. Aşağı yukarı her gün yazı yazıyorum ama blog dünyasında aktif değilim. Hele de bu aralar.
      Sevgiler, saygılar diliyorum. :)

      Sil
    9. Sevgili METE HAN OĞUZKAĞANTÜRK düşüncelerinize gerçekten katılıyorum. Eskiden devletlerin egemenlik alametleri olurdu hani, günümüzde de gerçekten en önemli alamet olduğuna inandığım internet ve sosyal platformların da bu kapsamda millileşmesi gereklidir. Bununla birlikte PROJE ile ilgili sormak istedikleriniz var ise cevaplamaktan mutluluk duyarım.

      Sil
    10. Bu oluşum bana ONEDİO ve BUMERANG ve dağılan PİLLİ yi anımsattı..! Benim için sıkıntı yok. Oluşturduğum içeriklerin bir çok kişi tarafından okunmasını isterim. Zaten Bumerang'a bu yüzden üye oldum. Bir sürü blog sayfasında ve diğer sosyal medya sunucularında yazdıkları mı okuyuculara ulaştırırken çok zaman harcıyorum. Tek bir sunucuda bunu yaparsam benim için daha iyi olur. Bana MAİL gelmedi :) ama ben bu oluşumda olmak isterim. Bu düşüncem sizin oluşumunuza ters gelmiyorsa ben varım. :) Bir de bu oluşum yayınlanan yazıları farklı dillere de çeviri yaparsa güzel olur. Her zaman ULUSLARARASI olmaktan yanayım..! :)

      Sil
  10. İzleyip takip etmek lazım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilediğiniz her zaman PROJE ile ilgili öğrenmek istediklerinizi sorabilirsiniz. Cevaplamaktan mutluluk duyarım.

      Sil
  11. Madem gönderdiğiniz maili yayınlamamızı istediniz buyurun o zaman.

    Merhabalar Beyda ya da Beydanınkitaplığı diyeyim :) Uzun zamandır üzerine çalıştığım ve hareket noktası olarak da yazan ve üreten insanları temel aldığım bir projem var. Blogger arkadaşlar ile kolektif bir çalışma yürüterek popüler sosyal platformlar karşısında güçlü ve yeni nesil bir platform inşa etmek niyetindeyim. Hali hazırda bir çok arkadaş ile irtibat kurduk ve bir süredir de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Artık projenin başlangıç aşamasını nihayetlendirmek üzere olduğumuz için sizinle de irtibat kurmak istedim. Bu projemden size de bahsetmek istiyorum. Projenin adı Bironeridebizden. Adından da anlaşıldığı üzere bir öneri paylaşım platformu. Aklınıza gelebilecek bütün konularda öneri ve öneri içerikli paylaşımların yapıldığı bir alan. Günümüzde üzülerek gözlemliyorum ki gerçekten emek verilerek üretilmiş binlerce içerik hak ettiği kitlelere ulaşmadan binlerce bilgi ve içerik yığınının altında kaybolup gidiyor. Ya da bir çok blogger arkadaşımız onca emeğini dev reklam pazarlaması yapan firmalara yok parasına pazarlıyorlar. İnternet ve sosyal platformların hızla büyümesiyle birlikte yeni nesil bir emek sömürüsü bu sayede kendine yeni bir yol çizmiş oldu. Popüler bolgların elde ettiği reklam gelirlerine heves eden yüzlerce arkadaş da malesef bu pazarda emekleri sömürülenler kervanına katıldılar. Niyetim ve amacım şu ki; değer yaratabilen bu insanları bir çatı altında toplamak. Bunu bir kooperatif gibi de düşünebilirsin. Sende bu girişimin bir parçası olmak ve gerçek bir değer yaratabileceğimiz bu süreçte aramızda olmak istersen lütfen benimle irtibat kur.
    Sevgiler

    (Not : Bizimle birlikte üretebilecek tüm arkadaşlarımızla irtibat kurmaya çalışıyorum)

    Saygılarımızla,
    Erkan TEPEBAŞ | rkntpbs@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sanırım gönderdiğim mailde çok gizli bir şeyler yazıldığı düşünülüyor.
      Üstelik özellikle not olarak bu konuda mümkün olduğunca herkesle irtibat kurmaya çalıştığımı belirttiğim halde...

      Sil
  12. Ah ah vallahi yaşlandırdınız beni :) Buyrun varsa sorularınız bekliyorum Arkadaşlar

    YanıtlaSil
  13. Bu mail bize de geldi.Açıkçası ben de bir şey anlayamadım Beyda :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormak istediklerinizi sorabilirsiniz..

      Sil
  14. Ortada somut birşey olmadan bu tip gelen mailler benim ilgimi çekmiyor.Vereceğim cevapla karşı taraf kendine blog yazarlarının mail adreslerinden oluşan bir listemi yapıyor ? Belki çok güzel bir projeye de başlanmış olabilir ama bu şekilde bloglara özel mesajlar atarak başlanmamalı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sosyalmedyakafe ne demek istediğinizi anlayamadım. Blog yazarlarının mail adreslerinden liste yapılmak istense böyle bir yol mu izlenir? Ya da blog yazarlarının mail adresi gizlimidir kiöğrenmek ve liste yapmak için çabalansız. Nedir hepinizin bu şüpheci yaklaşımı hakikaten anlamakta zorluk çekiyorum. Konu gayet açık, ortada bir teklif var. İlgi çekici bulunan bir tarafı var ise sizin açınızdan, merak ettiklerinizi sorup pekala sorabilirsiniz.

      Sil
    2. Bugüne kadar o kadar çok şey yaşadık ki bazı uyanıkların yapmayacakları şey yok.Blog yazarlarının mail adresleri her blogda açık değil ve iletişim formu ile gönderiliyor mesajlar.Bugün internet dünyasında en iyi yolun e-posta pazarlama ile yapıldığı gerçeğini unutmayalım.Karşı taraf hakkında fikir sahibi olmadığımız için dank diye düşen maillere şüpheci oluyoruz.
      Durumun sadece sizinle ilgisi yok veya kişisel algılamayın lütfen.Yukarıda yorumumda da yazdığım gibi bizlere ters gelen özel mesajla bloglara gönderilmesi.Siteyi açarsınız,düşüncelerinizi ve yapmak istediklerinizi bir yazı ile şeffaf şekilde kurduğunuz site üzerinden paylaşırsınız.Düşüncelerinize katılan bloglar oluşuma katılır veya katılmaz.Destek olur veya olmaz.
      Yani siz bu fikirlerinizi kurduğunuz site üzerinden paylaşıp daha sonra bizlere yazının linkini mail olarak atsaydınız daha somut bir bilgiye ulaşacak ve ortada olan bir siteyi inceleyebilecektik.Buna göre daha net bir kararla geri dönüş yapabilcektik.Başlangıç biraz yanlış olmadı mı sizce de ?

      Sil
    3. Bunca emeğin bir e posta elde etmek için sarf edildiğini düşünmenize açıkçası üzüldüm. Bu tercih projenin yol alma prensibi ile ilgilidir. Bunu tercih etmek istemeyen arkadaşlarımız için Derya Hanım'ın önerisiyle Bu ve birkaç blogda daha bu şekilde konuşulmasını sağlamayı amaçladık. Web sitemiz yakında yayında olacak. Yapılacak olan toplantı içinde yer ve zaman bilgisi ayrıca - uygun görürse- Derya Hanım'ın buradan paylaşmasını rica edeceğim. Sormak istedikleriniz var ise PROJE ile ilgili cevap vermekten mutluluk duyarım. Teşekkürler

      Sil
  15. Mailleri göndereceğiniz blogları neye göre seçiyorsunuz "biröneridebizden"?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar momentos. Hiçbir özel kriteri yok. Bu bir seçim değil açıkçası. Gerçekten doğru kişiye ulaşmak için bir yol sadece.

      Sil
    2. "Doğru kişi"?! ilginç.. zira burada yorum yazan bloggerları, mail gönderdiğiniz kişi olarak "size de mail göndermiştim" diye işaretliyorsunuz.. yine de bir seçim söz konusu bence, çünkü yukarıdaki yorumlardan birinde mail adreslerine ulaşmanın hiç zor olmadığından bahseden sizdiniz. Bu bir blogger oluşumu ise eğer her bloggerı ilgilendirir, ilgilendirmeli, en azından haberdar edilmeli !

      Neyse benim bloğumu ya da bazı arkadaşların bloğunu beğenmediniz göndermediniz diyelim, ya da doğru kişi değildik, ok. Şimdi haberdar olduk böyle bir oluşumdan. Peki uzun zamandır yayını olan bir bloggera ne söylemek istiyorsunuz?

      1- Benim kurduğum oluşuma kayıt olun. Blogda yayınladığınız yazılar anında sayfada görüntülensin, trafiğiniz artsın ama reklam paydasından size hiç bir ödeme yapmam.

      2- Oluşuma katılın ve oluşuma verilecek her reklamdan siz de payda alın.

      3- Bloggerlık bir meslek olarak kabul edilmeli ve bunun için ciddi çalışmalar yapılmalı.

      4- Reklam konusunda alt fiyat kriteri belirlenip, onun aşağısındaki rakamlar kabul edilmemeli.

      5- Sayfasında hiç reklam yayınlamayan kişiler bu oluşuma da kayıt yapamaz.

      Bakın aklıma ilk gelen soruları sıraladım size. Yayın hayatına devam eden bloggerlar için bir "oluşum" fikri hangi noktadan çıktı?

      Sil
    3. Sevgili Mentos tekrar merhabalar. Öncelikle yorumunuz sonra da sorularınıza cevap vereyim. Gerçekten bir seçim söz konusu değil. Bir insanın düşündüğünüz proje için doğru kişi olduğunu ne hakkında kısmından ne de paylaştıklarından anlamak imkansız. Evet ulaşabildiğim herkesle ama herkesle irtibat kurmak çabasındayım çünkü bu işte bizimle birlikte olmak isteyenlere ulaşmanın başka yolu yok. Beğenip beğenmemekle inanın ilgisi yok ki zaten kimseyi bu şekilde bir değerlendirme içine alamam öyle bir hakkım da yok. Ayrıca bu vesile ile haberdar olmanıza çok sevindim. Benim amacım zaten bu.

      Sorularınıza gelince.

      *Uzun zamandır yazan ya da henüz yazmaya başlayan bir blogger arkadaşıma öncelikle şunu söylemek istiyorum. Şayet sizinde benim gibi, kendimize ve birçok insana fayda sağlamasını istediğiniz, ve aynı zamanda yerli bir sosyal medya girişimi içinde yer alıp bir marka bir değer yaratma hedefiniz varsa. Bu yolda bana eşlik edebilirsiniz.

      1) Benim kuruduğum oluşuma katılarak, yayına girecek olan websitemizde tıpkı kendi blogunuzda olduğu gibi "öneri" nitelikli içerikler yayınlayalım. Ki zaten bir çok blogger arkadaşımız konusu ne olursa olsun tavsiye/öneri içerikli paylaşımlar yapıyor.

      2) Bu oluşumda yer alan hiç bir blogun artık blogunu reklamla doldurmasına / böyle bir kaygısı olmasına gerek kalmasın. Çünkü Bağlı bloglarımız için reklam gelirleri bironeridebizden tarafından sağlanacak. Bunu blogun yarattığı marjinal fayda+kümülatif fayda modeline göre belirleyeceğimiz en adil/en eşit şekilde sağlayacağız.

      3)Bir blogun reklam alıp almaması , takipçi sayısı vs benim için bir kriter değildir. Yazan üreten herkes burada yer alabilir almalı da.

      Reklam pazarlama dünyası için sizin yaptığın bu paylaşımların önemi paha biçilemez. Ancak bu organize şekilde yapılmadığı için güçsüz kalınıyor. Benim hayata geçirdiğim proje ise işte tamda bu organizasyonu birlikte yürütmek.

      Sil
  16. Madem ki yeni bir oluşum var sayfa yayına girsin tüm amaç ve içeriği hakkın da detaylı açıklamalar yapılsın kim kafasına yatıyorsa devam eder bu tek tek mailleşmeyle olacak bir şey değil ki çaba gösteren kişiye de ayrı bir yük .Yeniliklerin ortak paydası tüm bloggerları kapsadığın da destek ve takipten kaçınmıyoruz zaten.
    Takipte olacağım çok net bir durum görünmüyor şu an en azından kendim adına bunu söyleyebilirim.Teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar dilediğiniz her an sürece dahil olabilirsiniz. Websitemiz yakında yayında olacak. Sevgiler. Ayrıca PROJE ile ilgili sormak istedikleriniz varsa. burdan iletebilirsiniz. teşekkürler ilginiz için

      Sil
  17. Projeyle ilgili bana da bir mail geldi aynı şekilde ben de arkadaşlara duyurdum ve senin yazının linkini de bıraktımm haberin olsuun :))

    YanıtlaSil
  18. Yazını ve tüm yorumları ancak okuyabildim . Sanırım bu oluşum bizim Bloggerlar Paylaşıyor benzeri ( biz daha once bir baska yerde yayinlanmamisini tercih ediyoruz farkli olarak) bir oluşum. Bloglarda paylaştıkları oneri iceren yazılarını (yazarkafede yayinlayabildikleri gibi ) bu sitede de yayinlayabilecek dahil olmak isteyen blog yazarları.
    Uzun ve zor bir süreç şimdiden hayırlı olsun, kolay gelsin bironeribizden ekibine

    YanıtlaSil
  19. Benim son yorumum olumlu olduğu halde henüz bir cevap gelmedi..! Daha üye olmadan öneride bulundum diye belki üyeliğe alınmamış olabilirim..! :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.